Prihláste sa

Zapamätať prihlásenie:


Najoptimalnejsi model Extraligy

Zamyslali ste sa niekdy nad tym, aky model by bol najlepsi pre nasu Extraligovu sutaz? Podme si pozriet aspon niektore z moznosti. HK Orange 20 vynecham. Myslim si ze Extralige viac toto muzstvo uskodilo ako pomohlo.


Model s 8 muzstvami: Tento model tu uz raz bol, no vydrzal len 2 roky. Bola to podla vsetkeho obrovska chyba skresat ligu z 12 teamov na 8. Z ligy vtedy vypadli stalice ako Martin, B.Bystrica, ci Nitra. Liga bola nudna, ved hrat 4× doma so 7 klubmi stale dookola by casom prestalo bavit asi kazdeho. Nastastie takyto system vydrzal iba 2 roky, pricom v prvej sezone slo do Play Off len kvarteto muzstiev. V druhom pripade dokonca vsetky a z ligy sa nevypadavalo. (Ne)kompetentni sa nastastie spamatali a ligu rozsirili na 10 teamov.

Model s 10 muzstvami: Takto to fungovalo dlhe roky. No Slovensky hokej upadal a tak ani tento model nevydrzal az po sucasnost. Isteze mal oproti vyssie spominanemu ovela viac vyhod ako nevyhod – (v lige hralo viac muzstiev na slovenske pomery dobrou mladeznickou zakladnou, sponzori pre hokej sa ziskavaju lahsie v Extralige nez 1.lige, divacky zaujem je tiez nesporne vyssi v najvyssej sutazi, muzstva medzi sebou hrali uz len 3 razy namiesto styroch). V extralige az na 2 vynimky hralo stale 10 tych istych muzstiev (raz nahradila Dubnica Martin a raz S.N.Ves Nitru). Do Play Off vzdy chodilo 8 muzstiev, pre deviateho sa sezona koncila a desiaty hral bud baraz, alebo zostupoval priamo.

Model s 11 muzstvami: Najnepochopitalnejsi krok v nasej najvyssej sutazi za posledne roky. To ze bol v lige neparny pocet ucastnikov, to ani nestoji za zmienku. Doteraz neviem pochopit, preco sa nedala sanca postupit hned 2 klubom behom jednej sezony. Co si chceli nasi najvyssi dokazat??? Neviem co viac k tejto exotike napisat.

Model s 12 muzstvami: Myslim si (aj ked mozno viac ako polovica nebude so mnou suhlasit), ze tento model je najlepsi aki mozme momentalne ale aj do buducna mat. Pravdaze by sa to dalo este vylepsit. No nie zuzenim ligy na 10 muzstiev. Pri rozsireni sutaze sa vzdy argumentuje tym, ze sa da prilezitost mladych hokejistom. Ma to svoju logiku. Nebolo by ale rozumnejsie zaviest akysi vekovy strop? V muzstve mozu hrat max. napr. 3 hraci nad 35 rokov, ale tiez 3 (5?) hraci do 20 rokov a dalsich X hracov do 26 rokov. Prave teraz je v Extralige 12 muzstiev, ktore na tu Extraligu naozaj dlhodobo maju a maju aj svoje mladeznicke zakladne, ktore pravdilene hravaju najvyssiu juniorsku ci dorastenecku sutaz.

Preto sa pytam: Nepomohol by posledne menovany model, viac nasmu hokeju? Staci ho len trochu upravit, ako som pisal vyssie. Uvidime co to spravi. Nie mat za poslednych 6 rokov 6 inych modelov. Ved to je trochu chore. Viem ze samotna Extraliga neposunie Slovensky hokej strmhlav nahor, ale bol by to mozno dobry odrazovy mostik k lepsim vykonom aj nasej repre. Aj ked pad naseho hokeja je ukryty zrejme niekde aj inde a nie len v nasej sucasnej Extralige…Ono by to zrejme chcelo zacat pracovat aj s mladezou, aby mala Extraliga s 12 ci 10 ucastnikmi svoj zmysel.

Co vy na to?


xXDoniXx

 

podľa mňa je lepšie na 10 teamov a s tými obmedzeniami je to blbosť
17.11.2009 - 8:47
0

Kaede BLOG

 

vekové obmedzenia sú podľa mňa tiež blbosť, ale pri (ne)kvalite viacerých legionárov, by kvóty na legionárov určite stáli za zamyslenie sa nad tým
17.11.2009 - 9:32
0

vorky BLOG

 

tie kvoty na cudzincov z Eu by neslo uplatnit, pripad Bosman
12.12.2009 - 17:48
0

Kaede BLOG

 

jedna smutná vec je taká, že čím nižší počet tímov v lige bude, tým menšiu šancu presadiť sa dostanú mladí hráči......jednak medzi kandidátmi na vypadnutie momentálne sú tímy ako TN, LM alebo SNV, čiže tímy, ktoré zvyčajne dávajú viac priestoru mladým ako tímy hornej časti tabuľky a je otázne, či sa týmto hráčom podarí dostať do iného extraligového tímu alebo skončia v 1.lige...a druhá vec je, že keď bude menej tímov, tak tímy, ktoré ostanú sa budú pravdepdobne vyhovárať na "zvýšenú kvalitu v lige" a na to, že mladí chalani na to nemajú
17.11.2009 - 9:31
0

dlhyvlado

 

mislim ze najlepsi model je 12 ucastnikov ale nie ako teraz ze dve muzstva budu v decembri a v january stat.a hlane by bolo dobre keby sa to kazdy rok nemenilo pretoze je v tom ozaj dobry hokej
17.11.2009 - 11:13
0

greendeath

 

podla mna ligu uzavriet a nech ju hra kto na to ma,napr.pred kazdou sezonou zlozit zabezpeku cca.1mil €
17.11.2009 - 11:34
0

shupa

 

nekradni mi príspevky Presne tak. Desať tímov postačí, liga zavretá. Kluby nebudú tlačené, že sa musia zachrániť a možno nebudú skupovať starších hráčov na záchranu ligy. Možno by vytiahli aj nejakú dlhodobú koncepciu, ako to je aj v NHL, viď NY Islanders. Ale to je len môj skromný názor.
17.11.2009 - 13:26
0

worth

 

suhlasim s uzavretim ligy, ale ak mas 10 klubov a z toho 8 postupuje do PO, nie je to trocha nuda? uz v polke su jasni minimalne styria postupujuci. 12 je podla mna minimum, aby bolo o co hrat aj v zakladnej casti, idealne viac.

druha vec je, kolko klubov ma na to, aby hrali extraligu a neboli len do poctu. to sa ale podla mna da riesit nejakymi inteligetnymi obmedzeniami/zvyhodneniami - ved aj v nhl maju platove a rozpoctove stropy, pretoze ak by nechali NYR volny rozpocet tak ho vyzenu na 150 melonov a nejaky columbus sa moze zahrabat (pre porovnanie, nieco ako slovan v sp. n. ves).
24.11.2009 - 16:26
0

slovex30 BLOG

 

10 klubov - 6 istota PO, zvyšní 4 o posledné dve miesta do PO a stále bude o čo hrať
25.11.2009 - 9:20
0

worth

 

ako chces hrat PO so 6 klubmi? 3 az 6 budu hrat stvrtfinale a prvi dvaja zatial budu cakat?

nebolo by lepsie podporit rozvoj mensich klubov a mat vyrovnanu sutaz z 12timi alebo 14timi timami?
25.11.2009 - 10:30
0

slovex30 BLOG

 

Zjavne si to nepochopil, prví šiesti po základnej časti budú mať istotu PO, budú hrať medzi sebou o čo najlepšie umiestnenie pred samotnou vyraďovačkou, dajme tomu jeden zápas doma + jeden vonku (dohromady to činí 10 kôl), zvyšní štyria sa pobijú o posledné dve miesta do PO takisto systémom každý s každým, dajme tomu dva zápasy doma, dva vonku, aby mal aj "posledný" po tzv. základnej časti ešte šancu zamiešať postupovými kartami, keďže by sa body od začiaktu sezóny klubom započítavali (tu by to bolo dohromady 12 kôl). No a prví dvaja z dolnej polovice by sa pripojili k hornej šestici a nasledovalo by klasické PO (1-8, 2-7...)
26.11.2009 - 10:31
0

worth

 

jasne, uz chapem. podobny system bol minuly rok, s tou prvou sestkou, mne sa to moc nepozdavalo.
26.11.2009 - 12:25
0

slovex30 BLOG

 

A možno by bolo preto dobré urobiť to i tak, že systém by bol taký, ako som spomínal vyššie a poslední dvaja by išli priamo von a nahradili by ich prví dvaja z prvej ligy. Myslím, že už by sa toľko nešpekulovalo a hralo by sa od začiatku do konca, veď kto by chcel vypadnúť?
26.11.2009 - 14:52
0

worth

 

no jasne ti dole by mali o co hrat, ale v prvej sestke by sa to flakalo (ako my minuly rok). maju v nejakej svetovej lige takyto system? myslim v nejakej normalnej.
26.11.2009 - 15:00
0

slovex30 BLOG

 

V českej lige majú trošku podobný, s tým, že prvá šestka stojí, kým si to mužstvá na 7-10 nerozdajú medzi sebou o posledné dve postupové miesta (krížovým systémom)
27.11.2009 - 12:57
0

Bender

 

s týmto suhlasim aj ja ze pre extraligu by bolo najidealnejsie keby bola uzavreta , ale zas na druhej by to zhorsilo situaciu klubov v 1. lige , urcite by bolo tazsie pre nich zohnat sponozorov keby ze nemali moznost postupu do extraligy
17.11.2009 - 15:13
0

Kaede BLOG

 

ak by to fungovalo takto, tak pre 1.ligu by bolo najideálnejšie, aby každý tím v nej bol farmou extraligového tímu a aby 1.liga fungovala ako akási rozvojová liga...
17.11.2009 - 15:16
0

Bender

 

asi tak ........ale zas v 1. lige hraje viac klubov nez v extralige , takze kazdy klub by farmou nemohol byt ....a navyse by si asi nie kazdy klub z extraligy mohol dovolit farmu ....tak neviem ....ako napad je to dobry , co si napisala , ale zas by to bolo asi tazko realizovatelne....
17.11.2009 - 15:27
0

greendeath

 

Napisem to este inak...jednoducho...vrchnost si asi mysli,ze ked je na reklamnom priestore cca.20mil eur,takze bude lepsie,ked sa bude delit medzi 10,ako 12 muzstiev,to je velky omyl ,uvediem maly priklad,ZA a,MT(cca.25km vzdialenost),ak by vypadol jeden s tejto dvojice,mysli si niekto z vas ze by Zilinsky reklamny partneri pribudli na mantineloch v Martine?Alebo naopak?Chyba...!!!
25.11.2009 - 3:20
0

greendeath

 

Takze: ...ligu uzavriet a ako som vyssie pisal(zabezpeka)a potom nech ligu nech hra napr.aj 14 muzstiev(ak na to bude mat podmienky)
25.11.2009 - 3:23
0

vale

 

ja by som to dal tak ze kazdy tim musi zaplatit za hraca nad 31rokov napr.50tis. euri a kazdy za hraca do 20 rokov dostane 20tis euri a zo ze kolko muzsitiev to nevim asi 10
17.11.2009 - 14:19
0

pzm33

 

nemyslim si ze by to pomohlo kvoli tomu, ze by asi bola liga menej kvalitna a mladsi hraci si pytaju viac a to uzavretie ligy by mohol byt tiez dobry napad lenze na nase napady nikto ani len nepozrie (myslim zo SZLH) a farmy su uz teraz aj ked o tom prakticky nikto nic nehovori
19.11.2009 - 19:22
0

Dodko17

 

HK TREBISOV: www.HkTrebisov.sk
19.11.2009 - 20:37
0

PIPO 10

 

Dvadsiatku zrušiť,hráčov vrátiť do materských klubov a nejako rozumne zaviesť pravidlo aby boli aspon piati mladí na zápasovej supiske ,no a samozrejme hrali.
24.11.2009 - 13:49
0

srnec9

 

Myslím ,že najlepší systém je ten terajší, teda 12 + "20". Neviem čo si chcú dokazovať papaláši na zväze, ale podľa mňa ani model s 10 mužstvami dlho nevydrží.
24.11.2009 - 20:57
0

srnec9

 

A s tým uzavretím ligy je to tiež dobrý nápad. Plus prvoligisti POVINNE ako farma extraligového tím.
24.11.2009 - 20:59
0

greendeath

 

Smutne... : ...ale realita dnesnych dni...nie len v Dukle
25.11.2009 - 3:33
0

slovex30 BLOG

 

25.11.2009 - 9:26
0

greendeath

 

pocuj ty laznik a -smajlik zruseny- ...co tu gulas ocami?
25.11.2009 - 14:57
0

greendeath

 

sry,toto malo byt inde
25.11.2009 - 3:34
0

ondrzi BLOG

 

Atraktvivita zápasov + väčšie rozpočty hrajú pre 10 mužstiev, ale pre rast mladých je podla mňa 12 mužstiev vhodných. Ale aj keď budú traja či piati hráči pod 20 rokov, budú na súpiske ale odohrajú 2 minúty + nie každý klub má k dispozícii adekvátne talenty ... Takže z toho vychádza že je dobré mať 10 týmov + SZLH by malo dávať nejaké výhody klubom v ktorých budú nastupovať mladíci.
25.11.2009 - 17:55
0

Pagliuca BLOG

 

UZAVRETIE LIGY: TI, ktori ste pisali ze sa ma uzavriet liga - myslite si ze by to pomohlo rozvoju hokeja ako takeho??? je to zaujimavy nazor, ale osobne si myslim ze hokej mimo extraligovych muzstiev by siel este viac nadol, rovnako aj navstevnost na 1.ligovych stadionoch. A videli sme predsa ze ked sa z extraligy 2 roky nevypadavalo, tak mladi ani zdaleka nedostavali tolko prilezitosti ako sa povodne predpokladalo, a tie teamy co nemali na PO sa uz hodne dlhu dobu pred koncom sezony na to vykaslali (rovnako ako aj ich divaci) Neviem teda ci by bolo uzavretie ligy prospesne. Skor si myslim ze skosenosti hovoria PROTI....sranda kolko vela nazorov sa tu objavilo
28.11.2009 - 19:57
0

worth

 

mas pravdu, ze v sucasnych podmienkach a na slovensku by to mohlo hokeju skor uskodit. z celkoveho hladiska je to ale najlepsi system, cize len sa treba "administrativne" vysporiadat so slovenskou naturou a motivovat kluby, ktrore uz nehraju o PO, aby hrali este pre divakov a tiez stanovit nejake rozumne limity pre mladych hracov, legionarov atd.
29.11.2009 - 21:00
0

yano NR

 

8: 8 tymov a dost!
30.11.2009 - 15:46
0

pysta111

 

ci 10 alebo 12 neviem, kazde ma svoje + i - , no podla mna najmä by sa mali zaoberat 1. ligov. naco nam je? aby v nej hrali hraci co na extraligu nemaju? ty mozu ist hrat aj do talianska, anglicka, francuzska. 1.liga neh sluzi na prechod juniorov do extraligy. neh kazde 1.ligove muzstvo ma povinne na supizke av zakladnej zostave aspon 17 hracov do 20 rokov a k nim dalsich aspon 7 do 22 rokov. neh s amaju kde mlady chalani vyhrat s pukom, nabrat nejake tie skusenosti od starych borcov co uz evaldzu v extralige koculovat a neh ta 1. liga je aj na nieco osozna.
3.12.2009 - 22:26
0


Ak chcete diskutovať, musíte sa prihlásiť.

{{rotabanner=hp_diskusia_neprihlaseny,hp_diskusia_neprihlaseny2}}

Pagliuca

Vlastná fotka Status: ok
 

Mesto: Martin


Fanúšik Extraligového klubu:
MHC Martin

Fanúšik NHL klubu: Pittsburgh Penguins

Obľúbený hráč(i): Lemieux,,Kariya,,Rovnianek,,Bartos*my chceme DELI :)


Dátum registrácie: 30.12.2007 12:27

Počet diskusných príspevkov:
674 (vyhľadať)


Popularita: +5.00
Nepopularita: -5.00
Počet hodnotení: 38

Karma: 20.38%

Kratke spravy

+5 kamo velakrat hovoris az krutu pravdu ktora tu tymto zakomplexovanym a zakonzervovanym blbcom kale oci za co mas moj velky obdiv. kazdy prispevok je velmi trefny, aj podlozeny niecim + celkom realne videnie veci tak ako su. u mna si velmi vysoko!! (NewMHCfan)

-5 len tak,aby si sa uz uvedomil (Maro419)

-5 len tak (Juro z Nitry)

-5 psychicky naruseny jedinec z lazov,ktory ma tazky komplex z Nitry... (88Backo)

+5 ...veľa krát triafaš do čierneho,aj keď to sem tam prepískneš...byť Nitrančanom neznášam Ťa, neviem,ale ja si rád prečítam tvoje aj keď často ironické príspevky na ktorých je aj veľa pravdy a veľa krát sa na nich pousmejem. Máš prehľad a si sedlák ako MY a preto ,aj keď nerád číselkujem za (RHZV)

-5 vyryvac a k z martina (Qwert1231)

-5 podnikateľské aktivity? (Moke19)

+5 Blázon do AC? Moju krvnu skupinu v tomto smere som už davno nevidel, na! (Deividson.)

+5 Zaujimavé názory nie len o hokeji,však my vieme:)(na facebook si to dávať nemusíš:D) (Hokejovyfanda)

+5 plus za reakciu k fanklubu a ich nepochopitelnemu skandovaniu Riha a zaroven ziadaniu odchovancov....dobra reakcia (Didi28)

-5 Mal si odomna +5, ale hlboko som sa mylil. Si len obycajny vyryvac a idiot. Dufam, ze coskoro dostanes BANan, alebo sa uvedomis. (Widush)

+5 sympatak .... (Agent 007)

+5 s nadhľadom (Keso9)

+5 Perfektné argumenty proti hračke mecenášov (KHL). Sám by som to lepšie nenapísal! (Jakub_Thrashers)

+5 +5 pre martinčana (Dusik1313)

+5 Obdivujem ťa, že robíš ankety... Mne by sa to nechcelo všetko sčitovať :))) (PwPIETROO)

+5 a sadneme do tankoch a zrovname Janoslovana... :-D (Mato 1)

+5 Tvoje prispevky tu na HP su pisane s nadhladom, je vidiet, ze ich pise chalan, ktory hokej ma rad a vie o com pise. Tvoje prispevky pre mna su vecne a zrozumitelne.Navyse aj blogy co som od teba dosial preciotal su tiez pisane zaujimavo. (Zomi)

+5 Za triezvy pohľad na finále Stanley Cupu 08/09 (Elvis12)

+5 martinčan a jeho účet !!! nech ti padne na úžitok !!! (BANKA)

+5 Martincanovi dam len +5 :D (Keno103)

+5 Dik za to ze sa ti moj novy blog pacil (16mino89)

+5 Vcelku sa mi pacia tvoje prispevky a ked ta hodnotili Idem a Voldo tak aj ja (Siso)

+5 za tie blogy a tak... :-) Ideees (Voldemort)

+5 usilovnému študentovi, ktorý uprednostní pred hokejom jedine frajerku (teda aspoň tak píše) (Kyle)

+5 Dobrá anketa, len tak ďalej... (P-Cash)

+5 Za najlepšiu anketu, akú som tu doteraz čítal a za to, že si Martinčan nemôžem dať iné hodnotenie ako plus five (Slovex30)

+5 Dobré príspevky a MHC je dobré mužstvo, osobne Vám želám to semi po postupe cez tradičného súpera vo štvrťfinále ! Od skaličana za +5 ! (Romek)

+5 MHC (LP)

+5 aj za to ze si Martincan aj za to ze si ma upozornil na tu chybu :) (Clavicle)

+5 kvality vraj malo byva, ale Ty by si mohol pridat castejsie z Tvojho sudka, bo mne sa mali...;-)...a este toto => (Ssseno)

+5 vela + 5 pre MHC (Filip J. Fry)

+5 dostal som ulohu...ohodnotit cloveka na HP a ty si bol zvoleny spomedzi vsetkych (nahodou)pretoze si velmi inteligentny (bavis sa so mnou) a vynikas schopnostou priamej reci : "daj mi +5 " bol som nuteny prehodnotit tvoj zivot...po preskumani tvojho sukromia som zistil , ze si na tom dost "dobre" a preto ti davam tychto +5 . uzi si to...(nebehaj tolko holy po byte-zvolenska kontrarozviedka). zdar (Zubro)

+5 Pekne objektivne a triezve nazory :) (Hojko)

+5 pacis sa mi...(nazormi) (Dendas)

Vyberáme z blogov

Najnovšie komentáre k blogom

Najnovšie spoty mimo náš výber

HK NITRA
Dominikakesziova 7. Október 2017 15:10 (57)
Překvapující přestup ?
Johan-harju 10. September 2017 11:00 (61)
Kelly je v Edmontonu. Prosadí se do kádru Oilers ?
Johan-harju 10. September 2017 10:26 (50)
Chiasson se připojil k Washingtonu, uspěje ?
Johan-harju 10. September 2017 10:00 (64)
Kemp NHL : Dánsko
Johan-harju 10. September 2017 08:55 (61)
Francouzký zázrak : Amenale Rammel
Johan-harju 9. September 2017 21:02 (62)
Vancouver : Podpis
Johan-harju 9. September 2017 10:48 (62)
Vancouver : Podpis
Johan-harju 9. September 2017 00:46 (74)
Chicago : Podpis
Johan-harju 8. September 2017 16:17 (76)
Boston blízko dohody z Pastrňákem
Johan-harju 8. September 2017 16:06 (66)

Najčítanejšie blog spoty


Evysledky.com - live športové vysledky
Hokejportal.sk (v2.0) ISSN: 1336-6270 Vydavateľ: Offensive Europe s.r.o. - Všetky práva vyhradené.

GENERATED IN: 0.018025 seconds